نرم افزار پرتال در واقع نرم افزاری است که با استفاده از سرویسهای مبتنی بر وب با کاربران ارتباط برقرار میکند و قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات را به صورت خودکار و آنلاین دارد. هر سازمان یا فردی میتواند یک پرتال داشته باشد. در واقع پرتالها با استفاده از فناوریهایی نظیر SOAP یا API ها نسبت به وبسایتها متفاوت شده اند و محبوبیت بیشتر یافته اند. خدمات پشتیبانی نرم افزار پرتال شامل مواردی است که مربوط به تعامل کاربر با پرتال میشود.
دنیای نرم افزار دنیای تغییرات سریع میباشد، در همین راستا مشتریان و کاربران گاهی نیاز به ایجاد تغییرات اساسی یا تغییرات کوچک در پرتال خود دارند، به همین منظور ممکن است نیاز به اطلاعات تکمیلی داشتهباشند یا با خطایی برخورد کنند که اطلاعات کافی از آن نداشته باشند، هدف از پشتیبانی پرتال برطرف کردن همین موارد است.
خدمات پشتیبانی نرم افزار پرتال در حالت کلی شامل موارد زیر است:
1) مدیریت پاسخ به درخواست مشتریان با سامانه های مبتنی بر Ticket نظیر Help Desk
2) رضایتمندی مشتریان با افزایش دقت و سرعت در پاخگویی
3) آموزش کامل امکانات نرم افزار پرتال و نحوه استفاده از آنها
4) راهنمایی رایگان کاربران به صورت آنلاین